test sprawności odmy?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • d00lar
    Classic
    • 2017
    • 0

    test sprawności odmy?

    Pozdrówka z Rawy Mazowieckiej. Spotkanie skończone można wracać. Jeszcze tylko dopalacz co by się oczy nie zamknęły i jazda do domku.

    [ Dodano: Pią 27 Maj, 16 20:45 ]
    a teraz z domku :szeroki_usmiech
  • d00lar
    Rider
    • 2014
    • 366

    #2
    test sprawności odmy?

    siema
    da się jakoś sprawdzić sprawność odmy ?
    generalnie cieknie mi z egr i raczej stawiał bym na odme niż na turbo (choć kto wie może też troszkę )
    wiadomo - uszczelnienie egr to osobna sprawa ale na to mam inny plan :diabelski_usmiech

    ale jest sporo oleju już na ściankach rur przed turbiną więc odma napewno także
    odmę mam standardową 028129101E (coś czytałem że te pierwsze miały jakąś wade ? a potem coś poprawiali ? jest ktoś w stanie stwierdzić czy mam tą pierwszą czy 'poprawioną'?

    umyłem odmę dziś żeby móc poobserwować ile tego idzie , sporo syfu z niej wymyłem (kąpiel w ciepłej wodzie z płynem do naczyń )

    i zastanawiałem się czy da się jakoś ją sprawdzić ?
    ona powinna działać ala jakby zaworek zwrotny ? ze da się w tylko jedną ?
    albo że np powietrze przepuszcza a oleju/płynów/wody np też nie powinna ?
    bo rozebrać tego raczej się nieda ?
    czy poprostu kupić i nara?
    z góry dzięki
    czipek by me >140 kucy
    OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

    Komentarz

    • pekool
      Rider
      • 2012
      • 321
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Dolacze sie do tematu bo tez mnie nurtuje ta odma. Zastanawia mnie czy marka oleju ma wplyw na ilosc oparow oleju... Podobnie jak u ciebie tez lecial syf z egra i pod odma bylo mokro, wycieralem raz w miesiacu te miejsca ale problem sie pojawial pownownie. Stara odme podmienilem na zamiennik topran czy cos takiego ale za specjalnej poprawy nie zauwazylem. Problem minal po wymianie oleju na inny tzn wczesniej zalalem valvoline maxlife a obecnie mam xado oczywiscie 5w40 i od wymiany minelo juz ponad 2100km i oleju nie musze dolewac i egr suchy podobnie i odma. Moze samo sie naprawilo
      pekool

      Komentarz

      • samtech84
        Elegance
        • 2008
        • 988
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        A jak silniki z przedmuchami stoją?

        Jak się odepnie przewód odmy od rury z dolotu to dużo wiatru wylatuje z odmy?

        Do sprawdzenia też filtr powietrza jak będzie zasyfiony to silnik będzie zaciągał wszystko właśnie z odmy.

        Komentarz

        • d00lar
          Rider
          • 2014
          • 366

          #5
          przedmuchy jak przedmuchy ujmę to tak :
          5-10% z tego
          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

          gdzieś przypadkiem na yt to znalazłem szukając o odmie masakra

          tak na poważnie - nic więcej nic mniej niż jak ją kupiłem na moje oko a wtedy tak nie lało

          ale hmmmm o filtrze powietrza nie pomyślałem a w sumie może być dokładnie jak piszesz
          mam juz kupiony olej i filtry dosłownie w przyszłym tyg będę wymieniał
          15k właśnie stuknęło
          w sumie nawet by pasowało jak kolega pisze że po wymianie oleju lepiej
          raczej filterek powietrza też wymienił
          dzięki za wskazówkę !
          czipek by me >140 kucy
          OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

          Komentarz

          • 4tech
            RS
            • 2008
            • 4199
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            U siebie uszczelniłem odmę w bardzo prosty sposób.
            Po zdjęciu i wyczyszczeniu w niektórych miejscach dowinąłem taśmą izolacyjną trochę na obwodzie wężyków i użyłem "trytytek" do zaciśnięcia poskładanego kompletu.
            Na foto z grubsza wygląda to w ten sposób:


            Po uszczelnieniu odmy w październiku zeszłego roku zauważyłem znacznie niższe ubytki oleju na bagnecie i silnik mniej kopci na wyższych obrotach :twisted:

            Polecam

            Jak to robiłem, oczywiście info trafiło do wątku mojego paździerza, tam trochę więcej info i jeszcze jedna fotka przy zdjętych bebechach :wink:
            Poczytać można bezpośrednio tutaj:
            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

            Komentarz

            • d00lar
              Rider
              • 2014
              • 366

              #7
              hmm generalnie nie powinno to mieć nic wspólnego z ubytkami oleju
              to że ci nie kapie to nic nie zmienia - poprostu cały olej zasysasz do suszarki i albo odkłada sie w intercoolerze albo spalasz go bo wchodzi z powietrzem....

              ja bardziej chce żeby właśnie nie zasysało go - odma nie powinna puszczać oleju dalej chyba ze faktycznie filtr jest zapchany wiec turbo ssa skąd tylko może
              czipek by me >140 kucy
              OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

              Komentarz

              • 4tech
                RS
                • 2008
                • 4199
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                d00lar, no to jedyne co, to na lato "oil catch tank" :idea:

                Jest temat poruszany, nawet z osobnym wątkiem :szeroki_usmiech
                Opinie są podzielone :lol:
                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                Komentarz

                • rytcher
                  Rider
                  • 2011
                  • 420

                  #9
                  Tą odme to można normalnie ściagnąć czy trzeba ściagać też pokrywe zaworów?

                  Komentarz

                  • 4tech
                    RS
                    • 2008
                    • 4199
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    Bez ściągania pokrywy.
                    Cała odma to praktycznie guma + platstyk no i olejowy syf :diabelski_usmiech
                    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                    Komentarz

                    • d00lar
                      Rider
                      • 2014
                      • 366

                      #11
                      czyli to normalne
                      a faktycznie sprawdzić czy ta odma dziala jak dobrze niema jak ?
                      coś tam powinna ograniczac nie?
                      czipek by me >140 kucy
                      OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                      Komentarz

                      • 4tech
                        RS
                        • 2008
                        • 4199
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        Jeśli nie masz zbyt dużych przedmuchów, to standardowa odma naprawdę daje radę.
                        Żeby coś jeszcze poprawić, to pozostaje właśnie "catch tank", lub drobne modyfikacje samego "filterka" odmy za pomocą druciaka lub czegoś podobnego.
                        Ale to ciasno wszystko tam siedzi i nie za bardzo jest miejsce, żeby coś tam jeszcze powciskać...

                        Jak już wcześniej napisałem, u mnie uszczelnienie naprawdę sporo zmieniło. Nawet nie spodziewałem się aż takiej różnicy.

                        Często obserwowałem dość duże "zużycie" oliwy po ciśnięciu na autostradzie. Ostatnio właśnie się mocno zdziwiłem, że taka mała jest konsumpcja po uszczelnieniu :szeroki_usmiech

                        Fakt faktem, że i tak całość trafia w dolot, ale tak fabryka przewiduje, więc bardzo się tym nie przejmuję

                        Coś w przyszłości poprawię, ale jakoś mi się z tym nie spieszy, bo regularnie dobrze "wietrzę" dolot, zgodnie z zaleceniami zaufanych mechaniorów. Lekki batory za mną ukazuje mi skuteczność tego zabiegu :twisted:

                        Zresztą, myślę, że to chyba bedzie najlepszy dowód:

                        Poprzednie czyszczenie było we wrześniu 2009 przy przebiegu 169 500, a powyższa fotka jest z listopada 2014 przy przebiegu koło 385 tyś. km, czyli przelot coś koło 215 kkm

                        A jaki chcesz efekt uzyskać :?:
                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                        Komentarz

                        • d00lar
                          Rider
                          • 2014
                          • 366

                          #13
                          faktycznie wygląda naprawde niezle !
                          hmm jaki efekt
                          żeby nie ciekło olejem z egr
                          a nie zamierzam go wymieniać - szkoda kasy ;] - i i tak jest wyłączony w mapach
                          i nie zamierzam zastępować go rurką bo chce aby klapka gasząca została
                          więc zostaje chyba rozbebeszenie i zaspawanie miejsca po trzonku
                          czipek by me >140 kucy
                          OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                          Komentarz

                          • 4tech
                            RS
                            • 2008
                            • 4199
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Miałem zapiernicz i nie było kiedy odpisać...

                            U mnie cały czas EGR cały czas jeszcze działa, ale coraz bliżej do jego zaślepienia...
                            Na ten olej, to zupełnie nie wiem co z nim zrobić.
                            Pół silnika zazwyczaj zarzygane, normalnie ręce opadają ad:
                            Też chcę, aby klapa gasząca została. To nigdy nie wiadomo, kiedy silnikowi przyjdzie zaszaleć :twisted: a kilometrów przybywa...
                            W mapach też u mnie trzeba go wyłączyć, bo niestety samo odpięcie sypie dyskoteką na szafie, ale to pójdzie przy następnym etapie zwiększenia mocy :szeroki_usmiech

                            Też myślałem jeszcze, żeby go w cholerę zakleić z każdej strony, to się uspokoi :diabelski_usmiech

                            Ty to przynajmniej sam sobie poprawiłeś mapę, dobrze kojarzę :?:
                            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                            Komentarz

                            • d00lar
                              Rider
                              • 2014
                              • 366

                              #15
                              ta :] generalnie każdy kumaty gość z kablem za 50zl to ogarnie
                              jak cos zapraszam do mojego tematu..

                              a ktory masz rok ? jak przed 2004 to nie wywali ci błędu raczej
                              no tak chyba zrobię - w wolnej chwili wytnę ten trzpień i zaspawam czy właśnie wkręcę coś
                              a zaślepki zamiast rurki co doprowadzała spaliny do egr dziś przylazły
                              może w sobotę zamontuje :diabelski_usmiech
                              czipek by me >140 kucy
                              OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                              Komentarz

                              • 4tech
                                RS
                                • 2008
                                • 4199
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                2001 z okolic październik - grudzień.
                                Też byłem pewien (po poczytaniu), więc odpiąłem i zaślepiłem podciśnienie, kawałek przejażdżki wystarczył do weryfikacji :evil:
                                Podpiąłem ponownie i tak jeżdżę dalej...
                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                Komentarz

                                • d00lar
                                  Rider
                                  • 2014
                                  • 366

                                  #17
                                  hmmmm to bardzo dziwne
                                  może miałeś zmieniane ecu/aktualizowane przy okazji chipa
                                  nie widzę innej opcji
                                  ewent podjedz do tunera co ci chipa robił mysle ze 50-100zł max i z głowy
                                  reszta juz z górki

                                  [ Dodano: Sob 21 Mar, 15 14:46 ]
                                  done
                                  poszło ciężej niż myślałem ale gitara
                                  zaślepione i wyczyszczony egr. tragedii nie było. w dolocie było na tyle spoko że olałem czyszczenie

                                  nie chciało mi się ciąć tego i uznałem ze wkręcę wszędzie śruby owinięte teflonem i już
                                  zobaczymy co z tego wyjdzie
                                  2 dziury musiałem nagwintować
                                  ale w 30min ze spacerkiem do teścia i zrobione

                                  bo dobra monterka trzyma najlepiej :twisted:

                                  :twisted: :twisted: :twisted:
                                  czipek by me >140 kucy
                                  OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                  Komentarz

                                  • 4tech
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 4199
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #18
                                    No nieco na chama :twisted: ale liczy się efekt
                                    No to 3mam kciuki i zobaczymy co z tego wyjdzie :diabelski_usmiech

                                    A chip był ładowany przy mnie w samochodzie, bez wyciągania go z podszybia EDC15 - jak to mówią, na gorąco, po wyjęciu bezpiecznika :diabelski_usmiech
                                    Co mu już Zoltar zrobił, to nie wiem, widziałem tylko jakieś wykresy, słupki i dużo cyferek :roll:
                                    Tylko, że mój to autobus, to poznaniak, czyli po Vinie nic nie można ustalić, a opcje wyposażenia z ETKI można włożyć niemal między bajki. :lol:
                                    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                    Komentarz

                                    • maciek2006
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 9

                                      #19
                                      witam zauważyłem że mam upaćkany olejem wąż z odmy jak na tym zdjęciu http://img216.imageshack.us/img216/2243/odma.jpg moje pytanie czy wymienić cała odmę czy wystarczy wyczyścić.I czy robota jest skomplikowana czy mogę spróbować sam.A i jeszcze jedno pytanko czy niesprawna odma może być winna że olej ucieka przez uszczelkę pokrywę zaworów i na rozrząd.

                                      Komentarz

                                      • d00lar
                                        Rider
                                        • 2014
                                        • 366

                                        #20
                                        może skapywać z odmy na pokrywę zaworów
                                        a może spod pokrywy i tak kapac
                                        wyczyść dokładnie ile się da i zobaczysz po np 100km skąd cieknie
                                        co do samej odmy to jak chłopaki pisali cieko żeby się zepsuła nie bardzo ma co
                                        więc ewent spróbuj uszczelnić jak kolega 4tech parę postów wyżej i zobaczysz
                                        ps kiedy filtr powietrza wymieniałeś ?
                                        czipek by me >140 kucy
                                        OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                        Komentarz

                                        • 4tech
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 4199
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                          #21
                                          d00lar, prostuję moją wcześniejszą wypowiedź i jednocześnie potwierdzam twoje spostrzeżenie odnośnie EGRa.

                                          Głębiej i dokładniej poszperałem w pamięci i "wyłączałem" go jeszcze przed zmianą softu.
                                          Nie wiem jak go kiedyś zrobiłem, że błędami sypał, ale wczoraj odpiąłem podciśnienie, oczywiście zaślepiłem i do dziś nie wywaliło błędu :szeroki_usmiech

                                          Jak tak zostanie, to kupuję blaszki zaślepiające i przystąpię do "regeneracji" :diabelski_usmiech
                                          Później jeśli będzie trzeba, to zrobię drobną korektę softu, żeby nie kłamał przy zużyciu lub ewentualnych logów :wink:

                                          maciek2006, zdejmij sobie całą odmę, ładnie wyczyść i mocniej uszczelnij za pomocą np taśmy izolacyjnej i opaski zaciskowej. Zabawy na 20-30 minut.
                                          Tylko nie zawijaj taśmą wszystkiego dookoła, ale dowiń trochę na wystających króćcach i po założeniu zaciśnij trytytką i po sprawie :szeroki_usmiech
                                          A odnośnie wycieków, to czasem potrafi tak rzygać, że aż ciężko znaleźć winowajcę.
                                          U mnie jeszcze zaczęła mocno puszczać uszczelka pod pokrywą zaworów, ale niestety w AHF'ie samej uszczelki nie da się wymienić, za to wymienia się całą pokrywę za ~350 zeta w IC a w ASO prawie 500 i to po zniżkach :evil:
                                          O ile dobrze kojarzę, to AGR ma wymienną uszczelkę pod pokrywką, ale to by trzeba potwierdzić...
                                          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                          Komentarz

                                          • samtech84
                                            Elegance
                                            • 2008
                                            • 988
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                            #22
                                            AGR również nie ma wymiennej uszczelki

                                            Komentarz

                                            • d00lar
                                              Rider
                                              • 2014
                                              • 366

                                              #23
                                              a jednak
                                              ewent może przy robieniu softu tuner zrobił ci to w 'standardzie'

                                              u mnie nawet nie cieknie z tych śrub z teflonem - patent się sprawdził
                                              ale jak jadę długo z pedałem w podłodze to jakiś dziwny dźwięk wydobywa się spod maki
                                              chyba ta zaślepka pod egr nie trzyma takiego ciśnienia jak nabijam i popuszczało ciśnienie tam tak bzyczy śmiesznie

                                              zrobię dziś jakąś porządną uszczelkę z kawałka jakiegoś silikonu odpornego na temperaturkę
                                              czipek by me >140 kucy
                                              OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                              Komentarz

                                              • 4tech
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 4199
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #24
                                                samtech84, czyli też się nie "postarali" :evil:

                                                Wiem jedno, że tak czy inaczej swoją odmę przerobię na system "in the air", bo po cholerę ten cały syf ma lecieć w dolot i tylko nagar powoduje i wqrwia ciągłymi wypocinami/wylewami.
                                                Czytałem całkiem sensowne wypowiedzi chłopaków z forum leona zainspirowany doświadczeniami kolegi z 1,8TSI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=600 :diabelski_usmiech

                                                A EGR pewnie zaślepię na amen mając w tą całą ekologię :twisted:

                                                d00lar, a to że tuner mi od razu przerobił soft pod kątem EGRa, to nawet jest całkiem możliwe :diabelski_usmiech

                                                Dźwięk, na pewno się zmienia, bo już dawno przyzwyczaiłeś się do "standardowego" brzmienia zapodawanego przez "syfon", a teraz zamknąłeś przelotkę, więc się zmieniło :lol:
                                                Dobrze wszystko poskręcałeś tam przy łączeniach :?:
                                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                                Komentarz

                                                • d00lar
                                                  Rider
                                                  • 2014
                                                  • 366

                                                  #25
                                                  nie to napewno nie to
                                                  to taki świst jakby stary zatarty silniczek czy cos
                                                  i obrzygało trochę pokrywę zaworów od strony tej zaślepki więc na bank wypluwa tam olej pod cisnieniem

                                                  -
                                                  edit
                                                  yep to było to
                                                  ta 1mm blacha nie była idealnie prosta ;/ taki Sh1t sprzedają :/
                                                  grubsza uszczelka i gitara
                                                  czipek by me >140 kucy
                                                  OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...